Sommelier zaměnil dvě lahve rozdílné ceny.

Chybovat je lidské. Každý z nás se někdy dopustil v práci nějakého omylu. Nejsme stroje. Dvojnásob to platí v gastronomii. Určitě i vám někdy přinesli malé pivo místo velkého, kofolu místo džusu nebo bramboračku místo vývaru. Stres, tlak a spousta nekvalifikované pracovní síly dělá z gastronomie ideální prostor k přešlapům. Ale vše má své hranice normálnosti…

Zaměna lahví – Sudouest.fr

A právě tu překročil před týdnem jeden číšník v luxusní anglické restauraci. Ve své podstatě se nejednalo o nic zásadního. Jen o takovou… záměnu…Představte si, že si v restauraci objednáte kuřecí plátek se sýrem a broskví (říkám – představte si…) a dostanete místo toho argentinský 500g steak. A zaplatíte…a to nečekáte…ten nesmysl s broskví…Vždyť ten jste si také objednali, co jiného byste také měli platit…

Přesně toto se stalo zmiňované obsluze restaurace jen s tím rozdílem, že s vínem. Ale vlastně to trefil…

Zákazníci chtěli víno.

Dostali víno…

Chtěli červené víno.

Dostali červené víno…

Chtěli víno z Bordeaux.

Dostali víno z Bordeaux…

Chtěli ročník 2001.

Dostali ročník 2001…

Ale pak se přehmátl…Místo Château Pichon-Longueville Comtesse de Lalande – Pauillac 2001 – lahve v restauraci za více jak solidních 300EUR šáhl o „foch“ vedle – Chateau Le Pin- Pomerol 2001. Rozdíl? Drobnost. 300EUR versus…5100EUR. Ale chybovat je lidské…

Zdroj: SudOuest.fr

Martin Kozák

redaktor VINO.TK

You may also like...